Про це поінформував заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський під час брифінгу про реформування освіти, що відбувся 22 травня в Клубі Кабінету Міністрів.
За словами заступника Міністра, сьогодні команда МОН працює одночасно над оперативними і стратегічними освітніми завданнями.
Зокрема, зараз вирішуються питання щодо завершення навчального року та видруку шкільних свідоцтв і атестатів; також зусилля зосереджені на тому, щоб оперативного долати виклики, пов’язані з виїздом дітей із тимчасово окупованих територій для подальшого проходження ЗНО; паралельно триває підготовка до мовних літніх таборів, які стартуватимуть на початку червня.
Павло Полянський зазначив, що стратегія роботи Міністерства - концептуально реформувати, модернізувати українську освіту спільно з громадянським суспільством. «Без участі громадськості робити зміни в освіті є недоречно і неправильно. Міністерство спільно з експертами працювало над новими трьома законами – рамковий Закон «Про освіту», закони «Про професійну освіту» і «Про наукову та науково-технічну діяльність» – і вже найближчими днями презентує їх суспільству», - наголосив заступник Міністра.
Як повідомив Павло Полянський, законопроект «Про освіту» пропонуватиме нову модель менеджменту освітою, яка має бути вигідною кожному громадянину, у тому числі – дітям. Він також наголосив, що публічні школи мають бути безкоштовними та загальнодоступними.
Окрім того, законопроект «Про освіту» впроваджує для учнів нову модель здобуття середньої освіти – впродовж 12 років, з яких 1-5 класи – це початкова школа, 6-9 класи – базова школа, 10-12 класи – профільна старша школа.
За словами заступника Міністра, 5-річна початкова школа дозволить скоротити кількість предметів і, відповідно, зменшити навчальне навантаження на дітей. Окрім того, після 5 класу школярі легше адаптуватимуться до переходу на навчання з багатьма вчителями. Для навчання у старшій школі учні обиратимуть або професійний профіль, або академічний. Також буде значно скорочено кількість навчальних предметів.
Особлива увага буде приділена підготовці педагогів та їхньому мотивуванню, у тому числі фінансовому.
Новий закон «Про професійну освіту» також пропонує нову систему підготовки учнів у професійних закладах. Зокрема, регіони тепер самостійно визначатимуть, які спеціалісти їм потрібні. Однак це буде обов’язком не одно керівника, а нового колегіального органу – ради стейкхоледрів. До неї входитимуть представники приватного бізнесу, державних установ, громадськості, які зацікавлені у розвитку свого регіону; і така рада прийматиме рішення спільно.
Разом з тим, буде започатковано цілком новий для української освіти тип закладу – регіональний центр професійної освіти, який і готуватиме потрібних для свого регіону спеціалістів за багатьма різними напрямами ( від операторів до механіків).
Павло Полянський висловив сподівання, що новий навчальний рік розпочнеться вже з новими законами, і наголосив, що ці законопроекти передбачають децентралізацію влади, а, отже, на регіональний рівень буде передана значна кількість повноважень разом із великою відповідальністю.