Сайт вчителів географії Борщівщини

Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 17.05.2024, 00:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Годинник
Погода
Прогноз погоди у Борщеві
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Жовтень » 24 » Форми роботи на уроках географії
12:03
Форми роботи на уроках географії

 

Форми роботи на уроках географії:

  1. Бліц – опитування . Цей метод добре застосовувати під час фронтального опитування учнів. Він включає в себе короткі запитання і вимагає коротких відповідей. Наприклад, «Перелічіть науки, що вивчають нашу планету», «Назвіть материки у порядку їх відкриття» тощо;
  2. Тести (відкритого та закритого  типу), за допомогою яких легко перевіряти базові знання учнів з того чи іншого питання. Вони допомагають також готувати учнів до незалежного зовнішнього тестування;
  3. Опитування – естафета ( учням роздаються картки з дидактичними завданнями за варіантами – рядами парт у класі. Учні, що сидять за першою партою, одержують картку, виконують перше завдання та передають картку на другу парту і т.д.). Цей метод добре спрацьовує тоді, коли потрібно задіяти якомога більше учнів в процесі опитування;
  4. Практичні завдання на контурних картах (індивідуальні чи групові). Вони розвивають механічну та зорову пам’ять учнів, формують навички роботи з картографічним матеріалом;
  5. Кросворди, чайнворди, ребуси (складання чи розгадування). Застосування цього методу розвиває увагу, підвищує зацікавленість учнів, дає змогу проявляти свої творчі здібності та розвиває інтелект дітей;
  6. Географічний крос (зачитані незакінчені тези учні мають доповнити необхідною інформацією).  Цей прийом добре застосовувати під час проведення фронтального опитування, він дає можливість опитати велику кількість учнів та визначити ступінь засвоєння ними базових понять та розуміння вивченого матеріалу;
  7. Міні – конкурс „Визнач поняття”. Учні отримують картки з поняттями, визначення  яких необхідно сформулювати.  Іншим варіантом такої роботи є гра, при якій учень, отримавши картку з поняттям, має дати визначення цього поняття так, щоб учні класу змогли вгадати слово, що записано на картці.;
  8. Географічний тренінг ( заповнення схем, складання таблиць, складання карти якоїсь території із її фрагментів тощо.);
  9. Запитання на логічне мислення.  Такий вид роботи потребує більше часу, ніж раніше названі методи, але дає змогу учням проявити свій світогляд та інтелектуальний рівень.  Наприклад, «Озеро Чад є безстічним, тому що жодна річка з нього не витікає. Однак, воно прісноводне. Чому?»;
  10. Географічний міні -  практикум ( на задане запитання треба дати графічну відповідь). Частина учнів має добре розвинену зорову та механічну пам’ять, їм легше замалювати явище чи поняття у вигляді схеми, тому знаючи індивідуальні особливості дітей, я застосовую цей метод саме для таких учнів ;
  11. Пояснення прислів’їв з географічної точки зору. Діти люблять цей вид роботи, вони і самостійно підбирають прислів’я і приказки природничої тематики і з задоволенням пояснюють ті вислови, які підбирає вчитель;
  12. Роботи з „німими картами”. Цей прийом допомагає вчителю визначити знання учнем необхідної за програмою номенклатури, розвиває його зорову пам’ять і увагу;
  13. Заліки зі знання номенклатури з використанням настінних карт. Вважаю цей вид роботи необхідним у 7,8 і 10 класах, він тренує пам’ять і увагу, розвиває зорову пам’ять учнів і уміння їх орієнтуватися за картами різного масштабу.;
  14. Гра „П’ять речень”. Ця гра вчить учнів у лаконічній формі висловлювати свою думку, коротко описувати географічні поняття і явища, за короткий час записувати свої думки з географічних питань.;
  15. Гра „Вірю – не вірю”. Дана гра дуже подобається учням особливо 6-8 класів, коли вони можуть формулювати свою власну думку стосовно даних географічних запитань. Вона вчить їх відстоювати свої знання, доводити свою правоту;
  16. Гра „Творча лабораторія” ( наприклад, скласти сценарій відеофільму, підготувати план повідомлення тощо). Цей вид роботи я застосовую нечасто тому, що він потребує багато часу для виконання. Однак іноді такий вид роботи доцільно задавати у вигляді домашніх завдань учням з достатнім та високим рівнем знань, адже він розвиває уяву, дає можливість дітям проявити свої творчі здібності;
  17. Гра „Знайди помилку картографа” виконується під час уроків. Карту з «помилками» може підготувати як учитель, так і учні у вигляді виконання диференційованих домашніх завдань. Виконуються і перевіряються такі роботи швидко, і вчитель може оцінити багато учнів за короткий час;
  18. Гра „ Географічні помилки”. Учні  або вчитель попередньо складають короткі тексти з помилками, які необхідно знайти іншим учням. Даний вид роботи розвиває увагу учнів, спонукає їх до творчості при складанні текстів «з помилками»;
  19. Гра „Пізнайко”( по партам скласти запитання, які починаються зі слів „Чому...” і обмінятися цими запитаннями з іншими партами). Цю гру можна використовувати і у формі індивідуально  складених учнями ;
  20. Гра «Складіть маршрут подорожі». Цей вид роботи відноситься до  творчих завдань, які дають можливість визначити рівень знань учнів про певну територію та уміння застосовувати отриманні знання на практиці;
  21. Цифровий,  географічний, термінологічний диктанти. За їх допомогою вчитель може легко визначити знання учнів з даного питання.  Під час їх проведення можна застосовувати взаємоперевірку учнями робіт з наступною вибірковою перевіркою вчителем;
  22. Робота з кліматичними діаграмами. Специфічний вид роботи, який застосовується тільки під час вивчення теми «Клімат» у 7 та 8 класах, розвиває навички роботи з різними видами діаграм;
  23. Гра „Блеф – клуб” подобається учням, тому що дає змогу проявляти свої творчі здібності у формулюванні запитань, розвиває увагу і створює позитивний настрій при її проведенні ;
  24. Мозковий штурм – прийом, який я часто застосовую з метою виявлення рівня знань учнів з того чи іншого питання;

 

  1. Вирішення географічних задач. В таких темах як «Атмосфера» (6 клас), «Клімат» (8 клас), виконання завдань з використанням статистичних даних у 9 та 10 класах це необхідний вид роботи. Рішення задач розвиває логічне мислення учнів, показує необхідність використання між предметних зв’язків географії з іншими науками, в першу чергу – з математикою та фізикою;
  2. Навчальні завдання по тексту підручника. Вони є досить різноманітними. Це і відповіді на запитання, і складання тез та плану параграфа, і робота з додатковим матеріалом, статистичними та картографічними даними тощо. Взагалі використання підручника під час уроків є необхідною умовою будь якого уроку;
  3. Створення презентацій країн чи материків ( проекти графічні чи віртуальні). Такий вид роботи доцільно робити не частіше одного разу на чверть, адже він потребує багато часу для виконання, однак він дуже позитивно впливає на розвиток творчих можливостей учнів, стимулює їх до роботи з додатковими джерелами географічної інформації, сприяє  формуванню колективної свідомості і відповідальності учнів. Захист проектів завжди відбувається жваво і викликає неабияку зацікавленість учнів.

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 1931 | Додав: mjalkovska | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Рівень освіти в Україні
Всього відповідей: 65
Міні-чат
Анекдоти
«Анекдоти з України» - Нові та найкращі анекдоти української мережі
Радіо
Друзі сайту

Всі права застережено. Shavani: Боднарчук С. В. с. Нівра © 2024 | Конструктор сайтів - uCoz